Χτες, του Αγίου Ανδρέα. Το μοναστήρι του Αγίου Ανδρέα στο Μεσοβούνι, στις Βολίμες λεηλατημένο από κλέφτες ζακύνθιους. Δεν ξεχνάω τις ευθύνες των «αρμοδίων» που το έχουν παρατημένο, οι κλέφτες όμως είναι απλοί πολίτες.
Μπερδεύεις τον βανδαλισμό με την ιεροσυλία, αν και εδώ έχουμε να κάνουμε με μια απλή κλοπή. Και εν προκειμένω, έκανες προανακριτική διαδικασία κι απεφάνθης για το γενεαλογικό δένδρο των ξεθεωμάτων που αγγιάσανε χέρι στον ερειπιώνα, γι' άλλη μία φορά; Νομίζω πώς και ο π.Λ. είχε αναφέρει αντίστοιχο περιστατικό ή και περιστατικά. Κι αν πείραν το λιθανάγλυφο για να μην ριμάξει παραπάνω; Ανίσως και τό-καμαν με πρόθεση να το προφυλάξουν και να μη νετάρει μπάζωμα, όπως και το ρέστο οικοδόμημα. Αλλά βλέπεις η αναστήλωση πέρνει χρόνια και άδειες και συναρμοδιότητες. Ενώ αν οικοδομούμε εκ του μηδενός, εκεί τα λεφτά ρέουν ένθεν κακείθεν γρήγορα, εύκολα κι αποτελεσματικά.
ΑΝ ΤΑ ΠΑΙΡΝΑΝΕ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΡΗΠΩΜΕΝΟ ΣΠΙΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΛΟΠΗ. ΑΝ ΤΑ ΚΛΕΒΟΥΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΡΗΠΩΜΕΝΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ. ΖΑΚΥΘΙΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ, ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΕΝΑΣ ΜΗ ΝΤΟΠΙΟΣ ΔΕΝ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΕΥΚΟΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΨΕΙ. ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ "ΠΑΡΑΜΥΘΙ" -ΤΑ ΠΗΡΑΜΕ ΑΦΟΥ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ-. ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ, ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΑΦΡΥΝΤΙΚΟ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΕΙ.ΕΣΥ DON ΔΕ ΘΑ ΤΑ ΕΠΑΙΡΝΕΣ. ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ.
Ή είναι ιερόσυλοι, ή είναι κλέφτες. Δεν μπορεί να είναι και τα δύο. Ιερά είναι τα άμεσα σχετιζόμενα με τη λατρεία αντικείμενα και κατ' επέκταση ιερός είναι ο χώρος που η λατρεία επιτελείται. Διακριτά σε όλες τις μορφές ισχύοντος δικαίου.
Ο ερειπιώνας ότι και νά-ταν, ερειπιώνας παραμένει. Το Μεσοβούνι κάποτε ήταν μοναστήρι. Πλέον ένα παρατημένο στα στοιχεία της φύσης και τους κάθε λοής 'περαστικούς'. Των οποίων οι προθέσεις είναι ειλικρινά γνωστές μόνο στον Θέο και την ψυχή τους.
Εγὠ δεν έχω τάσεις να δικαιολογώ. Μάλλον το αντίθετο. Το 'πιθανότατα' πάλε δεν είναι επίρρημα για να απευθύνεις κατηγορίες. ΚΑΙ -αφού προτιμάς κεφαλαιογράμματα που και δυσανάγνωστα είναι και δίνουν την εντύπωση πως δεν διαλέγεσαι, αλλά ξεφωνίζεις- ποίος είναι ο φταίχτης: εκείνος που το απαρατάει, εκείνος που είναι ο ορισμένος φύλακάς του ή εκείνος που το βρίσκει παρατημένο και το παίρνει;
Το τι θα έκανα εγώ αν εμπόρια, πίστεψέ με ούτε εγώ δεν μπορώ να το πω. Και σχετικά με το παράδειγμά σου οι γονείς έχουν άμεση ευθύνη για τις τύχες των παιδιών τους και πάνε για εγκατάλειψη ανηλίκου.
Με ικασίες γενιούνται και η ξενοφοβία και η μισαλλοδοξία και η προκατάλειψη. Συνήθως, τα επιχειρήματα μπορούν να αναστραφούν στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.
Κι αν το θες, Ζακυθινούς δεν ελέγαμε όλους τους κατοίκους του νησιού. Οι γενικεὐσεις είναι εκ του πονηρού.
3 σχόλια:
Μπερδεύεις τον βανδαλισμό με την ιεροσυλία, αν και εδώ έχουμε να κάνουμε με μια απλή κλοπή. Και εν προκειμένω, έκανες προανακριτική διαδικασία κι απεφάνθης για το γενεαλογικό δένδρο των ξεθεωμάτων που αγγιάσανε χέρι στον ερειπιώνα, γι' άλλη μία φορά; Νομίζω πώς και ο π.Λ. είχε αναφέρει αντίστοιχο περιστατικό ή και περιστατικά. Κι αν πείραν το λιθανάγλυφο για να μην ριμάξει παραπάνω; Ανίσως και τό-καμαν με πρόθεση να το προφυλάξουν και να μη νετάρει μπάζωμα, όπως και το ρέστο οικοδόμημα. Αλλά βλέπεις η αναστήλωση πέρνει χρόνια και άδειες και συναρμοδιότητες. Ενώ αν οικοδομούμε εκ του μηδενός, εκεί τα λεφτά ρέουν ένθεν κακείθεν γρήγορα, εύκολα κι αποτελεσματικά.
ΑΝ ΤΑ ΠΑΙΡΝΑΝΕ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΡΗΠΩΜΕΝΟ ΣΠΙΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΛΟΠΗ. ΑΝ ΤΑ ΚΛΕΒΟΥΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΡΗΠΩΜΕΝΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ. ΖΑΚΥΘΙΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ, ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΕΝΑΣ ΜΗ ΝΤΟΠΙΟΣ ΔΕΝ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΕΥΚΟΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΨΕΙ. ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ "ΠΑΡΑΜΥΘΙ" -ΤΑ ΠΗΡΑΜΕ ΑΦΟΥ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ-. ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ, ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΑΦΡΥΝΤΙΚΟ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΕΙ.ΕΣΥ DON ΔΕ ΘΑ ΤΑ ΕΠΑΙΡΝΕΣ. ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ.
Ή είναι ιερόσυλοι, ή είναι κλέφτες. Δεν μπορεί να είναι και τα δύο. Ιερά είναι τα άμεσα σχετιζόμενα με τη λατρεία αντικείμενα και κατ' επέκταση ιερός είναι ο χώρος που η λατρεία επιτελείται. Διακριτά σε όλες τις μορφές ισχύοντος δικαίου.
Ο ερειπιώνας ότι και νά-ταν, ερειπιώνας παραμένει. Το Μεσοβούνι κάποτε ήταν μοναστήρι. Πλέον ένα παρατημένο στα στοιχεία της φύσης και τους κάθε λοής
'περαστικούς'. Των οποίων οι προθέσεις είναι ειλικρινά γνωστές μόνο στον Θέο και την ψυχή τους.
Εγὠ δεν έχω τάσεις να δικαιολογώ. Μάλλον το αντίθετο. Το 'πιθανότατα' πάλε δεν είναι επίρρημα για να απευθύνεις κατηγορίες. ΚΑΙ -αφού προτιμάς κεφαλαιογράμματα που και δυσανάγνωστα είναι και δίνουν την εντύπωση πως δεν διαλέγεσαι, αλλά ξεφωνίζεις- ποίος είναι ο φταίχτης: εκείνος που το απαρατάει, εκείνος που είναι ο ορισμένος φύλακάς του ή εκείνος που το βρίσκει παρατημένο και το παίρνει;
Το τι θα έκανα εγώ αν εμπόρια, πίστεψέ με ούτε εγώ δεν μπορώ να το πω. Και σχετικά με το παράδειγμά σου οι γονείς έχουν άμεση ευθύνη για τις τύχες των παιδιών τους και πάνε για εγκατάλειψη ανηλίκου.
Με ικασίες γενιούνται και η ξενοφοβία και η μισαλλοδοξία και η προκατάλειψη. Συνήθως, τα επιχειρήματα μπορούν να αναστραφούν στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.
Κι αν το θες, Ζακυθινούς δεν ελέγαμε όλους τους κατοίκους του νησιού. Οι γενικεὐσεις είναι εκ του πονηρού.
Δημοσίευση σχολίου